Tiden springer

Känns som veckorna susar förbi som timmar.
Men underbart är det iaf, att spendera dagarna med mitt lilla yrväder.
Det är full rulle fårn att hon slår upp ögonen tills hon somnar.
Oftast vaknar jag utav att hon sitter och ropar på mig runt 8-9.. Finns det något så underbar att vakna till?
Sedan är det frukost och ful rulle till lunchen där jag lurar till mig lite gos då hon somnar i min famn med kaninen och nappen i fåtöljen.. det är svårt att lägga henne i sängen då,
man vill bara sitta kvar och snosa på hennes ljumna huvud!
Sedan är det full rulle igen till hon nattas.

Hon badar nästan varje kväll.. eller dssshá som hon säger.
Det är ingen lugn stund det heller kan jag lova, det skall springas fram och tillbaka och kastas vatten,
ätas skum och hysta ut alla fiskarna och sedan förvånat stå och peka på dem som att ''Skall du inte ta upp dem?!''.


Evelina sover i eget rum, det började vi med när vi flytta hit.
Ibland kan jag lite själviskt längta tills vi inte längre har sidan på spjälsängen,
för då hoppas jag att hon skall komma inknallande på natten och gosa med mig.
Men känner jag damen rätt så kommer det vara bus på hög nivå när hon fritt kan traska runt här när vi sover.
Någon som vet om det säljs larmmattor till djupsovande småbarns föräldrar??



Kommentarer
Postat av: Marika

Hon är så söt! springer hon nu eller?? :)

2010-11-28 @ 20:36:32
URL: http://marikablom.blogg.se/
Postat av: Tina

Så fin hon är, Evelina! Ojojoj... Lyckeli har alltid kastat ut alla badleksaker efter en stund, och gör det än då hon badar, trots att hon är två och ett halvt nu. :-) Världens roligaste lek.



Så bra att du inför en vegetarisk dag i veckan! Många äter ju vegetarisk ibland utan att de tänker på det (pannkaka, våffla, ärtsoppa, raggmunk osv) men på något vis reagerar de ändå negativt då man föreslår en veggodag i veckan. YOU GO!

2011-01-10 @ 22:26:38
URL: http://www.troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0