♥ Mina fina ♥

Mina fina, mina älsklingar, den lilla och den stora!

Idag har vi varit på babysim hela lilla familjen.

Hon är så duktig vår Evelina, hon älskar verkligen att bada!

Nu kommer det nya ord med
★ Tat - Tack
★ V-vve - vovve - hon ropar glatt efter alla hundar när vi är ute och går.
★ Ko ko ko - kopeti kopeti  kop, detta är hästen, det har Farmor lärt henne.
★ Dä - där, det kommer ihop med pekfingret.. hon pekar på ALLT och ALLA.

Sedan har hon lärt sig hur fiskar ''låter'',  hon gör som fiskarna gör med munnen.
Och frågar man vad rumpan säger så gör hon pruttljud.
Alla som träffat Evelina vet hur hennes förvånade min ser ut, det uttrycket får man om man pruttar.
Hon bara kollar, helt förvånat och har även pekat.
Hon kan peka ut näsan, munnen, magen och stortån, fast hon blir lite förvirrad ibland och så blir allt stortån.

Sedan är ''MAMMA!!'' och ''neje'' de vanligaste orden.
Det är ett bestämt Mamma som kommer med och alla verkar gå under mamma just nu.
Ibland blir hon lite förvirrad då jag påminner henne om att pappa är pappa och inte mamma och då blir det ''Mapa'' istället.

Just ja, det här med mössa är lite halvnytt, hon slet länge av sig allt som kom på huvudet.
Men jag är mer envis än lilla damen, så nu får den sitta kvar.
Och hon är för söt, tar man på henne mössan och säger ''Vad söt du är'' då gå hon och speglar sig i vår stora hall spegel och bara myser.


Kommentarer
Postat av: Jenny, Edwin & Wilmer

Ni är fina hela lilla familjen!!

2010-10-31 @ 21:43:20
URL: http://honeypumpkin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0