Har precis sett den värsta filmen i mitt liv!!

Älskling hade läst boken The Road av Cormac Mccarthy och ville se filmen.
Så vi såg den i kväll och det var en av det mest ångestframkallande filmer jag någonsin sett.
Jag hade en klump i magen och tårarna brände i ögonen hela filmen igenom.
Ett tag förmådde jag mig inte ens att titta.

Måste säga att sedan jag blev mamma är jag så känslosam.
Jag klarar inte av att se barn lida, fara illa.
Bara tanken på att något skall hända får mig att må psykiskt och fysiskt dåligt!
Nog för att jag hört människor säga att när man får barn bär man hjärtat på utsidan.
Men jag var långt ifrån beredd på hur det skulle kännas.. känns mer som jag lagt mitt hjärta på marken på offentlig plats, öppet för alla att trampa på.

Men filmen var, eller jag vet inte om det går att säga så, men vacker.
Ett barns naiva tro på människors godhet.
Den kärleken, far till son, att bokstavligen gå över lik för sitt barn.
Jag kan inte rekommendera den, för det var de mest ångest laddade 111 minuterna i mitt liv, men om ni vill se en vackert hemsk post apokalyptisk film om äkta kärlek så se den.




Kommentarer
Postat av: Maja & Julia

Åh fy då ska jag INTE se den....känner samma sak, hjärtat ligger på öppen gata.

En mamma sa: Med enorm kärlek kommer också enorm oro..SANT!

Mången kram!

2010-03-28 @ 20:23:39
URL: http://rundvandring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0