Evelinas första restaurangbesö

Igår fyllde mitt stora hjärta år, han önskade sig en god middag så jag ringde Pasta Plus.
Det var ju lite kort varsel och vi hade ingen barnvakt, så jag vill försäkra mig om att det var ok att vi tog med Evelina
(Man kan inte vara säker bara för att det står barnvänligt i restaurangguiden).
Så jag frågade och fick till svar att ''Vi älskar barn'', kan man känna sig mer välkommen?!

Och vilken mysig restaurang sedan, otroligt charmig och lugn.
Vi fick ha med oss vagnen vid bordet och Evelina satt i barnstol och charmade alla.
Efter förrätten och lagom till varmrätten blev hon lite orolig, men vi kom på att hon nog var hungrig hon med,
för små bitar bröd och oliv blir ingen bebis mätt på.
Jag fick hjälp att värma välling och efter det så somna hon i vagnen och vi kunde i lugn och ro äta upp och slappna av mamma-pappa emellan.

http://www.pastaplus.com/_images/bord02l.jpg
Bild lånad från pasta plus

Men jag kan ju inte utelämna att berätta om den goda maten!
Till förrätt åt jag Mozzarella caprese -
Skivad mozzarella med skivade tomater, olivolja, oregano, basilika och marinerad paprika

Stefan åt Bruschetta rustica -
Vitlöksrostade brödskivor med olivpaté, mozzarella, soltorkade tomater, ruccola och hyvlad pecorinost.
Båda rätterna var underbara, men jag tar Bruschetta nästa gång, för den var gudomlig.
Sedan kommer vi till huvudrätten, himmel!!
Filetto di manzo dell dolomiti - en helt perfect medium stekt oxfilé, med ljuvlig vinsås, skogsbär och rosmarinpotatis.
Stefan hade lägtat otroligt efter gorgonzolasås så han tog en Medaglioni di filetto al gorgonzola - oxfilé med gorgonzolasås och färska champinjoner.

En superlyckad kväll och underbar personal! Och prinsessan var på bästa humör, underbara barn!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1470469/images/2010/sign_81028946.jpg

Kommentarer
Postat av: Kusin-Robert

Är fortfarande så sjukt glad för er skull! :)

Kram på er!

2010-06-19 @ 14:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0