En väldigt viktig man i mitt liv!

Jag säger som Fylking, ÄNTLIGEN!!!
Idag fick jag höra något som gjorde mig otroligt varm i hjärtat.
Robert G Edwards, mannen jag har att tacka för vår underbara Evelina, får Nobels pris i medicin!
Edwards är manen bakom provrörsbefruktningen (IVF).
25 juli år 1978 föddes världens första provrörsbarn och 4 miljoner barn senare får han Nobelpris!
Tror Alfred är nöjd, då han ville ge priset till den som ”hafva gjort menskligheten den största nytta”.



Tycker det är så häftigt, ett klockrent Nobelpris.

Får se hur det går för forskarna på Sahlgrenska, de har nu kommit så långt i forskningen om livmodertransplantationer att de skall utföras på en människa.
Kanske får det Nobelpris 2060 eller så...

Och i kontrast till detta:
Påve Benedictud XVI fördömer att Robert G Edwards får Nobelpris för upptäckten.

... SUCK ...




Kommentarer
Postat av: Emmi

Magen är supermysig när den rör på sig, men inte lika mysig när man ska ta på sig skorna haha. Men jag njuter för fulla muggar! Men damn vad jag längtar efter att få hålla i bebisen! Men var sak har ju sin tid och man får passa på att njuta av det som är just nu :)



Ja, jag blev helt kär i vagnen! Som sagt, problem med hopfällningen, men jag lär mig det snabbt :P Men annars var den super, lätt att köra, liten och smidig, tar ingen plats, lätt att knäppa av och på alla tillbehör. Super verkligen!

Och ja, du kan säkert visa mig mer än vad hon i butiken gjorde. Du har ju ändå använt den dagligen i några månader :)

2010-10-05 @ 09:32:42
URL: http://daisychain.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag säger samma sak: äntligen! Det var på tiden, ett mycket passande val för priset i medicin. :-) Så fin hon är, Evelina! Lyckeli heter Evelina i fjärdenamn, liksom jag gör i tredjenamn. :-)

2010-12-19 @ 11:38:18
URL: http://www.troll.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0